Πέμπτη, 5 Απριλίου 2007

Η μαγεία του κινηματογράφου

Τεχνολογία, Εφέ, Αισθητική, Χρόνος, Πιασάρικο θέμα, Marketing. Τα συστατικά της επιτυχίας μιας ταινίας. Δεν χρειάζονται ούτε ακριβοί ηθοποιοί, ούτε μεγάλος προϋπολογισμός.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το Hollywood μας δείχνει πως μια ταινία χαμηλού προϋπολογσιμού μπορεί να γίνει επιτυχία. Άλλωστε ο στόχος του στη συγκεκριμένη ταινία δεν ήταν η εισπρακτική επιτυχία – παρ’όλο που δεν πήγε καθόλου άσχημα – αλλά να κάνει το κόσμο να μιλάει γι’αυτήν ή μάλλον για τους Ιρανούς!

Και πάλι δεν ήταν η πρώτη φορά που μια ταινία του Hollywood ουσιαστικά προφήτευε το μέλλον. Ή για να το πω πιο λιανά, είπε αυτά που δεν θα μπορούσε να πει ο/η υπουργός εξωτερικών τους (foreign affairs):

‘Ε... κοιτάξτε, αυτοί είναι απολίτιστοι, επικίνδυνοι, βάρβαροι, κατακτητές, πλεονέκτες... Δείτε και τους άλλους, που μόνο με τις ιδέες και την ανδρεία τους, τα έβαλαν μαζί τους, πέθαναν, αλλά έμειναν στην ιστορία σας ήρωες και ελευθερωτές του κόσμου!’

Οι τελευταίοι φυσικά είμαστε εμείς! Όχι πως οι ΗΠΑ είχαν σαν σκοπό να υμνήσουν εμάς! Άλλωστε δεν υπάρχει λόγος. Εμείς είμαστε ήσυχοι και πολύ μικροί. Αλλά παράλληλα είμαστε/ήμασταν μια πολύ καλή αφορμή για να στηρίξουν το μήνυμά τους:

‘Ιρανοί καθίστε καλά, κάντε αυτό που σας λέμε, γιατί έρχεται κι η ώρα η δική σας. Δείτε τους άλλους τι έπαθαν!’

ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ με τις ευλογίες όλου του πλανήτη. Δεν είναι φοβερό τι μπορεί να κάνει το marketing;



-----------------------------------------------

Για όποιον θέλει πραγματικά να απολαύσει την ιστορία των 300, προτείνω ανεπιφύλακτα το βιβλίο ‘Οι πύλες της φωτιάς’ του Στίβεν Πρέσσφιλντ. Το διάβασα πριν από δύο χρόνια και νομίζω πως θα το ξαναδιαβάσω τώρα το Πάσχα.


Image Hosted by ImageShack.us


Και για όποιον θέλει να απολαύσει έναν έξυπνα μεταγλωτισμένο αλλά αισχρό διάλογο του Λεωνίδα με τον Ξέρξη δείτε: